Zorgconsultancy

Onze zorgconsultants zorgen met hun kennis van zorg én technologie voor een positieve cultuurverandering, met aandacht voor bewoners en zorgverleners. We komen graag langs om je zorgorganisatie stap voor stap te begeleiden naar maatwerkoplossingen die je zorgverlening ondersteunen en versterken.

Zorgconsultancy, het traject
Het belangrijkste doel is een gestroomlijnd zorgproces, met altijd snel en eenvoudig toegang tot de juiste informatie op de juiste plek. Dan kan de zorg draaien om waar het om gaat: de mens. Daarom dompelen wij ons aan het begin van een traject het liefst onder in de organisatie. Bij Verkerk Healthcare doen we dat met zorgconsultants die een traject bewandelen om de werkwijze van je zorgorganisatie klaar te maken voor nu en voor de toekomst.

Duik in de organisatie
Een consultancytraject kent meerdere fases, elk met een eigen focus:

  • Intake
  • Advies
  • Implementatie
  • Evaluatie

Intake
We beginnen met het intakeproces dat de basis vormt. We gaan het gesprek aan met zowel de zorgverantwoordelijke, de teamleider en de verzorgenden. Onze aandacht gaat verder dan dat, want de bewoners zijn minstens zo belangrijk. Wat kunnen ze zelf en waar halen zij vreugde en voldoening uit? Tijdens de intake brengen we zo alle behoeften in kaart.

Advies
Met deze input en een overzicht van de bestaande mogelijkheden en faciliteiten, komen we tot een concreet advies met mogelijkheden voor innovaties en verbeteringen. Er wordt ook een plan van aanpak gemaakt voor de implementatie van de technologie en systemen. Het feit dat alle belanghebbenden al in dit stadium betrokken zijn, zie je terug in het draagvlak tijdens het implementatieproces. Het belang en de voordelen van de technologie zijn duidelijk. Ze zien de technologie niet als een obstakel in het dagelijks werk, maar als een instrument om taken te vereenvoudigen of soms zelfs over te nemen.

Implementatie
Juist in deze fase weten de mensen van Verkerk Healthcare dat het altijd gaat om echte aandacht voor de mensen en het verlenen van goede zorg. Het implementeren van het zorginformatieplatform en de maatwerkoplossingen laten we dan ook zo geruisloos mogelijk verlopen. Met rust voor bewoner en geen belemmeringen voor de zorgverleners om hun werk goed te kunnen blijven doen. We bereiden de zorgorganisatie voor op de veranderingen, want zij moeten afscheid nemen van bestaande processen en nieuwe gaan toepassen. Alle systemen moeten zo intuïtief mogelijk zijn en goed uitgelegd worden aan alle gebruikers. Het is ook belangrijk om tijdens het implementatieproces eventueel nog bij te sturen op de doelstellingen die in een eerdere fase in kaart zijn gebracht. Doelstellingen gedefinieerd over de assen van mens – visie – techniek –proces.

Informatie slechts één keer digitaal invoeren en dan vanaf elk apparaat toegankelijk hebben. Hoe eenvoudig kan het zijn? Elke bewoner heeft zijn vrijheid en onafhankelijkheid, zonder constante begeleiding. Bij mogelijke gevaarlijke situaties volgt er een waarschuwing en kan de zorgverlener adequaat ingrijpen. Dat zijn slechts enkele voorbeelden die je met maatwerkoplossingen kunt bereiken.

Evaluatie
Ook na implementatie blijven we goed communiceren met de zorgorganisatie. Het is belangrijk om samen te leren we van de resultaten en bevindingen van de gebruikers en bewoners. Door grondig te evalueren, kunnen we verder optimaliseren. Dit leidt bovendien tot ontwikkelingen in onze visie op menselijke aspecten, het optimalisatieproces en technische verbeteringen. Observeren, denken en handelen. Juist in die volgorde. Dit creëert een wisselwerking tussen kennis en behoeften. En dat brengt weer toekomstige vraagstukken aan het licht. Dit alles draagt bij aan mijlpalen en successen voor bewoners. Zo zorgen we voor een glimlach op het gezicht en geluk in het leven. Daar gaan we voor!

Zo werken wij met jullie samen